Asimptomatska bakteriurija u trudnoći

Svim trudnicama obavezno treba raditi rutinsko ispitivanje cjelokupnog urina na prisustvo bakterija (bakteriurija). Asimptomatska bakteriurija znači prisustvo bakterija u mokraći bez znakova infekcije. Dijeli se na značajnu (signifikantnu) asimptomatsku bakteriuriju ako u jednom mL urina ima više od 100 000 bakterija i beznačajnu (nesignifikantnu bakteriuriju) ako je taj broj bakterija u 1 mL urina manji od 100 000 bakterija. Učestalost asimptomatske bakteriurije u trudnoći je između 5 i 12%.

Ovo rutinsko ispitivanje urina (skrining) vrši se laboratorijskim pregledom cjelokupnog urina trunice. Prilikom procjene nalaza cjelokupnog urina treba biti siguran da je trudnica uzela uzorak urina na pravilan način. Lažno pozitivni nalazi urina na asimptomatsku bakteriuriju u trudnoći su česti upravo zbog nepravilnog uzimanja uzorka urina.

Kako treba dati urin na laboratorijsku analizu cjelokupnog urina ili urinokulture ?

Dan prije uzimanja uzorka urina za laboratorijsku analizu, trudnica treba uzeti sterilnu posudu za uzimanje uzorka urina u laboratoriji ili je kupiti u apoteci. Ujutro odmah poslije buđenja trudnica treba dobro oprati vanjske genitalije i posušiti ih čistim peškirom. Poslije toga treba da izmokri prvi mlaz urina, a u posudu za uzimanje urina treba da uhvati drugi mlaz urina. Posudu sa tako uzetim uzorkom urina treba dobro zatvoriti i odmah odnijeti u laboratoriju.

Zašto je važno pravilno uzeti uzorak urina za laboratorijsku analizu ?

Ako se prije davanja urina na analizu ne operu vanjske genitalije onda se mlazom urina sa površine vanjskih genitalija speru bakterije koje se nalaze na koži vanjskih genitalija i okolne analne regije i te bakterije tako dospiju u uzorak urina. Na taj način se u uzorku urina nađu bakterije koje se inače ne nalaze u mokraćnom traktu trudnice, što od strane ginekologa može biti protumačeno kao postojanje asimptomatske bakteriurije i dovesti do nepotrebne upotrebe antibiotika.

Prisustvo manjeg broja bakterija u urinu (< 100 000) bez prisustva znakova infekcije ne treba liječiti. Međutim liječenje većeg broja bakterija u urinu (> 100 000) bez prisustva znakova infekcije mokraćnih organa (signifikantna asimptomatska bakteriurija) u trudnoći je obavezno. J er samanjuje učestalost razvoja akutnog pijelonefritisa, prijevremenih porođaja, hipertenzije, anemije i rađanja beba male tjelesne težine. Za liječenje značajne asimptomatske bakteriurije preporučuje se antibiotska terapija prema antibiogramu u trajanju od 14 dana. Ako se u trudnoći koriste antibiotici preporučuje se istovremeno preventivno korištenje vaginaleta protiv razvoja gljivičnih infekcija (Candida albicans) kojima su trudnice veoma sklone.

Nystatin je jedini medikament za koji se sa sigurnošću može tvrditi da njegovo korištenje nema nikavih rizika u trudnoći!

Asimptomatska bakteriurija u trudnoći
Doktor Boris i Bojana Škarica

Nevjerovatna izliječenja i izjave pacijenata pogeldati ovdje.

Copyright © 2020 Dr Boris i Bojana Škarica. Sva prava zadržana.

Nijedan dio ove publikacije ne smije se reprodukovati, prenositi, prepisivati, pohraniti u kakvom pretražnom sistemu. Ne smije se prevoditi na bilo koji jezik, u bilo kojem obliku ili na bilo koji način, bez pismene dozvole