Uticaj trudnoće na psihu trudnice

Doktor Boris Skarica
Doktor Boris Skarica

U mnoštvu tema iz psihologije u trudnoći i majčinstvu posebno dominiraju slijedeće teme: depresija, emocionalna nestabilnost, samopoštovanje, odnos prema promijenjenom izgledu tijela.

Trudnoća je prekrasno iskustvo sa završetkom koji nudi uživanje, ali može biti i period nestabilnih, promjenljivih i snažnih osjećanja.

Tokom trudnoće i poslije porođaja nivo hormona je u stalnoj promjeni, što kod trudnica može dovesti do razvoja napetosti, depresije, letargije, a ponekad i konfuzije.

Promjene raspoloženja nisu rijetke tokom i neposredno poslije trudnoće. Kod većine žena sa oporavkom od porođaja ovakvo promjenljivo raspoloženje nestaje.

Ključ za ispravno razumijevanje promjena u trudnoći je svijest da su te promjene sasvim normalne. Uz odgovarajuću psihološku podršku emocionalni oporavak od trudnoće i porođaja biće uspješniji ako trudnice znaju kakve promjene mogu očekivati i kako se sa njima treba nositi.

Postupanje sa emocijama 

Postoje brojni načini koji će Vam pomoći da lakše podnesete emocionalni stres kojim ste izloženi tokom trudnoće i porođaja. Prvo i najvažnije od svega je da odmah zatražite pomoć. Očekujte da ćete tokom trudnoće biti umorni, a iscrpljeni poslije nje. Poslije porođaja, tokom noći provešćete dosta vremena hraneći i njegujući svoju bebu. Zato ne očekujte čistu kuću, skuhane obroke i uobičajene aktivnosti. Ako vaš partner nije u mogućnosti da Vam pomogne u kućanskim poslovima, zatražite pomoć od familije ili prijatelja.

Drugi način da smanjite psihičke napore kojima ste izloženi poslije porođaja je da smanjite učestalost i dužinu posjeta, naročito neposredno poslije porođaja kada je ta učestalost najveća, baš kao što je velika i Vaša potreba za odmorom.

Pobrinite se da u tom periodu kontaktirate samo sa prijateljima i članovima porodice, a ostalim dajte na znanje kada postanete umorni i budete bez snage i volje za druženjem. Ne oklijevajte da ograničite trajanje posjeta.

Treba imati dovoljno vremena za spavanje

San je jedan od ključnih elemenata za dobro raspoloženje. Mlade mame imaju malo vremena za san iako je on neophodan za njihovo zdravlje i dobrobit.

Već ste smislili da se rastrčite okolo i pozavršavate kućne poslove dok Vaša beba spava. Ne zaboravite da njega bebe traži mnogo eneregije. Zato je najbolja stvar koju možete učiniti za vašu psihičku dobrobit da spavate kad god vam se za to pruži šansa. Ako dojite, važno je da spavate što više kako bi osigurali što veću količinu mlijeka i energije za njegu i ishranu bebe.

 

Najbolji savjet za dobar san je slijedeći: Spavajte kada spava i vaša beba!