Infekcije urinarnog trakta

Prije ili kasnije većina žena će osjetiti bol i nelagodnost izazvanu od infekcije urinarnog trakta (UTI). Urinarne infekcije su najčešće infekcije mladih žena. Utvrđeno je da će 50% žena barem jednom u toku života imati UTI.

Infekcija urinarnog trakta može da se kreće od infekcije mokraćnog mjehura (cystitis), do infekcije bubrega (pyelonephritis) koja je mnogo teža forma infekcije i može izazavati ozbiljne komplikacije. Većina će ipak imati upalu mokraćnog mjehura koja se može izliječiti kratkotrajnom primjenom antibiotika.

Biologija infekcija urinarnog trakta

Urinarni trakt se sastoji od bubrega, mokraćnog mjehura, uretera i uretre. Bakterije ponekada dospiju u urinarni trak i izazovu infekciju. Ova infekcija većinom bude ograničena na mokraćni mjehur, a u određenim sučajevima bakterije putuju prema bubrezima gdje uzrokuju mnogo težu infekciju.

Žene imaju veću šansu da dobiju infekciju urinarnog trakta, vjerovatno zbog toga što je otvor njihove mokraćne cijeve postavljen bliže čmaru nego što je to slučaj kod muškaraca. Ženska mokraćna cijev je također mnogo kraća od muške što patogenim bakterijama olakšava put do mokraćnog mjehura. Najčešći uzrok UTI-ja je kontaminacija bakterijama fekalnog porijekla koje mogu da se prenesu do mokraćnog mjehura.

Rizični faktori za razvoj infekcije urinarnog trakta su:

seksualni odnosi

• uporeba kontraceptivnih spermicida, naročito u kombinaciji sa vaginalnom diafragmom.
  • novi seksualni partner
  • skore opercije ili procedure na urinarnom traktu.
  • trudnoća .
  • oslabljeni imuni sistem.

Najčešći simptomi UTI

Simptomi infekcije mokraćnih organa su različiti i variraju od osobe do osobe. U blažim slučajevima ne moraju biti prisutni. Kod većine žena će biti prisutni neki ili svi od ovih simptoma:

• učestalo mokrenje sa izmokravanjem male količine mokraće
  • bol ili pečenje prilikom mokrenja
  • krv u mokraći
  • pritisak i/ili bol u malom stomaku

Simptomi mokraćne infekcije su kod trudnica ponekad drugačiji. Trudnice mogu osjećati mučninu povezanu sa povraćanjem i tada je važno da se odmah jave svom ljekarska.

Simptomi infekcije mokraćnih organa kod trudnica mogu biti maskirani infekcijom vagine, što može uzrokovati osjećaj pečenja u mokraćnoj cijevi ili bol u toku seksualnog odnosa.

Infekcija bubrega je mnogo ozbiljnija komplikacija i može dovesti do bolova u predjelu bubrega, mučnine, povraćanja kao i povišene tjelesne temperature.

Tretman mokraćnih infekcija (UTI)

Tretman mokraćnih infekcija se sastoji u davanju antibiotika. Povećani unos tečnosti može također ubrzati ispiranje i eliminaciju bakterija iz mokraćnog mjehura.

Čaj od uve i brusnice je popularni narodni lijek za ublažavanje urinarnih infekcija kod žena. Na žalost ne postoje odgovarajuće studije koje bi potvrdile njihovu efikasnost i isključile eventalnu štetu po majku i plod. Sigurnost upotrebe ovih čajeva zasniva se više na iskustvu nego na dokazima.

Trudnice koje boluju od urinarne infekcija moraju biti liječene mnogo aktivnije jer se infekcija iz mokraćnog mjehura vrlo lako može proširiti na bubrege i dovesti do prijevemenog porođaja. Oko 2% trudnica imaju asimptomatsku upalu mokraćnog mjehura.

Postoji nekoliko stvari koje bi trebale da smanje rizik od nastanka infekcije mokraćnog trakta.

Najčešće preventivne metode su:

• Treba mokriti poslije seksualnog odnosa kako bi se iz mokraćne cijevi eliminisale bakterije iz vagine i perianalnog prostora.
  • Promjena kontraceptivne metode kod žena koje koriste spermicide i vaginalnu diafragmu.
  • Povećan unos tečnosti poslije seksualnog odnosa
infekcije urinarnog trakta
Doktor Boris Skarica